Vitamin E adalah antioksidan yang paling kuat

" Pija risau tak dengan enviroment kerja yang terdedah dengan udara yang kotor,

cuaca yang panas dan hazard kesihatan yang tinggi? "

" Saya akan jawab, bukan enviroment kerja saya sahaja yang high risk,

tapi enviroment social kita juga masalah besar

Terutama kerap berdepan dengan perokok dan vape! ".

 

Solutions saya mudah saja, protect ourself with  maximize our antioxidant defense. Antioxidants mampu melindungi sel daripada radikal bebas. Set ACE Shaklee ini set wajib saya ambil sejak 2013 sebelum saya add on anothers vitamin sebagai kelengkapan keperluaan harian saya.

(result : sehingga kini laporan kesihatan saya amat baik, Syukur Alhamdulliah )

saya jarang sakit dan demam yang berlarutan, zaman yang penuh dengan virus ini. Saya amat lega kerana berjaya menjaga amanah kesihatan yang Allah anugerahkan kepada seluruh umat manusia. kesihatan ini adalah kekayaan rezeki yang besar ya, peganglah amanah kesihatan ini dengan baik. 

Vitamin E ialah nutrien yang penting untuk penglihatan, penghasilan benih (reproduction) , serta untuk kesihatan sel darah, otak dan kulit.

Sayangnya, tubuh tidak dapat memproduksi vitamin E sendiri, sehingga kita harus memperolehnya dari makanan atau suplemen.

Kekurangan vitamin E akan menyebabkan gangguan pada sistem pertahanan tubuh, masalah penglihatan, hingga boleh merosakkan saraf. Oleh itu, sangat penting untuk memastikan bekalan vitamin E dalam tubuh mencukupi agar terhindar dari pelbagai penyakit akibat kekurangan vitamin E.

Mari saya kongsikan keperluan vitamin E untuk kehidupan kita seharian.

Kalau baca label penjagaan muka, kebanyakan mesti senaraikan Vitamin E sebagai salah satu ramuan utama.  Vitamin E tinggi antioksidanya yang bermakna ia mampu melindungi tisu badan kita dari kerosakan radikal bebas yang boleh merosakkan sel, tisu serta organ sebab itu radikal bebas ini dikaitkan juga dengan penuaan pra-matang.

Sumber makanan yang kaya dengan Vitamin E adalah seperti:

Minyak Sayuran

Sunflower, corn dan minyak soyabean

Kekacang

Almond, kacang tanah, hazelnuts

Bijian

Biji Sunflower

Sayuran hijau

Bayam, Brokoli etc


Adakah anda Mengambil Vitamin E secukupnya?

 Untuk mendapatkan 400IU Vitamin E, seseorang perlu mengambil makanan berikut untuk sel-sel sihat melawan radikal bebas. 


Rasanya macam tak mampu saja kan? Semangkuk bayam pun sukar nak habiskan, inikan lagi 8kg bayam.

Sebab tu disarankan mengambil 1 biji Vitamin E Shaklee sehari yang mengandungi 400IU Vitamin E untuk melengkapi jurang nutrisi harian dalam diet kita.

Manfaat Utama Vitamin E Complex Shaklee


Melindungi Jantung

Pengambilan harian 800IU Vitamin E Complex untuk jantung yang sihat, melindungi sel darah merah untuk mengelakkan pengasidan lipid, meningkatkan kolesterol HDL, mengurangkan tekanan darah, menghalang platelet darah melekat ke dinding arteri, menghalang anemia hemolifik, penyakit jantung dan lain-lain.


Anti Penuaan

1 kapsul Vitamin E Complex sehari dapat membantu melambatkan penuaan, mengurangkan kedut, garus halus, parut dan bintik penuaan. Ianya mampu memulihkan tekstur kulit dan ton muka, dada dan otot paha.


Anti Oksidan Yang Kuat

Pengambilan lebih dari 1200 IU sehari untuk anti oksidan yang kuat dan berkesan untuk melawan kanser, mengukuhkan sistem imu, menghalang dan melambatkan pertumbuhan tumor, mengurangkan kerosakan akibat radikal bebas. Ianya juga memperbaiki masalah oksidasi – katarak dan masalah penglihatan.


Kelestarian Tenaga

Meningkatkan kelestarian tenaga dan seksual dengan membekalkan oksigen yang lebih. Lelaki sangat sesuai mengambil produk Vitamin E Complex.


Kesan Kekurangan Vitamin E

Ketika badan kekurangan vitamin E, otot akan lemah dan kondisi pergerakkan tubuh akan terganggu. Kondisi ini akan menyebabkan anda kesulitan dalam melakukan berbagai aktiviti seperti berjalan dan mengambil barang. 

Selain itu, ada beberapa gejala yang dapat muncul ketika tubuh kekurangan vitamin E, antara lain:

Jika dibiarkan berpanjangan, tanda gejala kekurangan vitamin E boleh menjadi berat atau bahkan menyebabkan beberapa masalah kesehatan berat, seperti kebutaan, aritma
 dan demensia.

Untuk dapatkan bekalan stock Vitamin E yang baik untuk tubuh badan anda, saya boleh bantu anda dengan klik link ini Saya Nak Vita E




Salam Sayang,
Pija Abdullah
Pengedar Shaklee Desaru
928411


These statement have not been evaluated by the FOOD and Drug Administration. These products are nit intended to diagnose, treat, cure or prevent any disease. Pengedar Shaklee Johor berminat nak beli product Shaklee? Berminat nak JOIN AHLI Shaklee? Nak makan vitamin Shaklee secara Percuma? Email: norainiabdullah87@gmail.com Call/WhatsApp: 016 984 9383.

Comments

Popular posts from this blog

Doa yang bagus diamalkan oleh umat islam.

Pengedar Shaklee Desaru Johor

Suplemen Coenzyme Q10 Meningkatkan Tenaga