Kepentingan Vitamin C Shaklee

                           

VITAMIN C sangat diperlukan untuk tubuh badan kita. Bahkan ia mampu membuatkan kulit anda cantik dan awek muda. Ia boleh didapati dalam buah-buahan dan sayur-sayuran, kedua-duanya adalah sumber terbaik vitamin C.

Buah-buahan : Jambu batu, betik, buah sitrus (seperti oren dan limau gedang), kiwi dan strawberi. 

Sayur-sayuran : Brokoli dan tomato.

Fakta : Sebiji buah jambu batu mengandungi 206 mg vitamin C manakala sebiji oren dengan saiz sederhana mengandungi 59-83mg vitamin C. 

Antara kebaikan pengambilan vitamin C :

1) Menghasilkan kulit yang berseri 

Vitamin C dikatakan dapat membantu memutihkan kulit dan manghasilkan kulit yang cantik dan berseri. Ia menjadi idaman buat ramau wanita pada masa kini.

2) Penghasilan Kolagen 

Vitamin C merupakan bahan utama dalam pembentukan dan penghasilan kolagen bagi mencapai kecantikan kulit yang berseri. Justeru itu, anda dinasihatkan untuk mengambil vitamin C dalam bentuk suplemen supaya kesan penghasilan kolagen dapat dinikmati secara berterusan. 

3) Membantu menghindari jangkitan kuman

Vitamin C amat penting untuk membina sistem imunisasi yang kuat lagi kebal. Vitamin C yang mencukupi dapat memastikan anda tidak udah diserang jangkitan kuman. 

4) Membantu mengatasi kekurangan vitamin C dalam badan.

Ramai mengalami kekurangan vitamin C dalam badan lantaran kurang pengambiln buah-buahan dan sayur-sayuran. Bagi menangani masalah ini. anda disarankan mengambil vitamin C dalam bentuk suplemen untuk menikmati kesan dengan lebih cepat. 

Berikut adalah suplemen vitamin C shaklee yang membantu anda mendapat sumber vitamin C yang cukup, selamat serta berkesan. 



Previous post saya ada kongsikan,
(tekan link pada statement ini). 

                      Warning Alert!

Keburukan

Suplemen vitamin C mempunyai keburukan yang tersendiri buat mereka yang merokok, mengambil minuman beralkohol dan berkafein. Ia sebenarnya boleh mengganggu fungsi suplemen vitamin C itu sendiri.


Pengedar Shaklee Desaru
928411
0169849383


These statement have not been evaluated by the FOOD and Drug Administration. These products are nit intended to diagnose, treat, cure or prevent any disease. Pengedar Shaklee Johor berminat nak beli product Shaklee? Berminat nak JOIN AHLI Shaklee? Nak makan vitamin Shaklee secara Percuma? Email: norainiabdullah87@gmail.com Call/WhatsApp: 016 984 9383.

Comments

Popular posts from this blog

Doa yang bagus diamalkan oleh umat islam.

Pengedar Shaklee Desaru Johor

Suplemen Coenzyme Q10 Meningkatkan Tenaga