Polifenol Adalah Keperluan Tubuh Manusia.

Apa Itu Polifenol dan Kenapa Badan Perlukan Polifenol? | Siapa pernah dengar tentang polifenol? Apa polifenol tu? Penting sangat ke polifenol pada tubuh badan manusia? Macam mana nak dapatkan  polifenol tu?


Apa itu Polifenol?

Polifenol adalah kompaun bioaktif yang terhasil secara semulajadi di dalam tumbuh-tumbuhan terutamanya dalam buah-buahan dan sayur-sayuran.


Jika ingin dapatkan polifenol yang pelbagai jenis, anda perlu makan buah-buahan dan sayur-sayuran dari warna yang berbeza. Ini kerana setiap buah-buahan dan sayur-sayuran yang berbeza warna mempunyai tahap kepekatan dan jenis polifenol yang berbeza. Jadi, lebih banyak jenis warna buah-buahan dan sayur-sayuran yang anda makan, lagi banyaklah jenis polifenol yang akan anda peroleh.


Fungsi Polifenol

Polifenol adalah sejenis antioksidan. Antioksidan berfungsi untuk mengurangkan radikal bebas yang terdapat pada badan manusia. Polifenol juga berfungsi untuk memberi perlindungan daripada penyakit dan jangkitan.


Contoh yang boleh diberikan;
Tubuh mempunyai banyak radikal bebas yang boleh merosakan sel-sel dalam badan sehingga boleh melemahkan fungsi sel-sel badan, jadi apabila anda amalkan pengambilan nutrisi yang mengandungi polifenol yang kaya dengan antioksidan, nutrisi ini bertindak untuk mengurangkan kadar radikal bebas dalam tubuh kita, sekaligus, sel-sel dalam badan kita menjadi lebih sihat dan dilindungi.


Diatas ini, adalah contoh ilustrasi bagaimana antioksidan bertindak membunuh radikal bebas supaya radikal bebas tidak merosakkan dan memusnahkan sel-sel dalam tubuh kita.

Kenapa Badan Perlukan Polifenol?

Polifenol adalah sejenis antioksidan tetapi ia tidak terhad untuk membunuh radikal bebas sahaja, tetapi polifenol ini juga berfungsi untuk melindungi dan membaiki sel-sel badan kita supaya badan kita kuat dan sihat

Jadi sebab itulah kenapa kita perlu ambil polifenol sebagai perlindungan kepada badan supaya badan rasa bertenaga, bersemangat, kuat, dan sihat. Disebabkan itulah kenapa amat penting kita amalkan pengambilan nutrisi yang kaya dengan polifenol setiap hari.


Sumber tumbuh-tumbuhan yang kaya dengan Polifenol


Manfaat Polifenol



Bagaimana cara untuk dapatkan nutrisi yang kaya dengan Polifenol?

Cara untuk dapatkan nutrisi yang kaya dengan Polifenol, selain daripada mengamalkan pengambilan buah-buah dan sayur-sayuran, anda juga boleh amalkan pengambilan makanan tambahan (supplement). Antara cadangan supplement terbaik yang mengandungi sebatian polifenol yang hebat ini adalah:

Vivix Shaklee dan ResV Shaklee


Kedua-dua makanan tambahan ini, kaya dengan kandungan polifenol yang pelbagai jenis, dan sangat memberi manfaat kesihatan kepada tubuh badan secara menyeluruh.




Cara untuk mendapatkan Vivix Shaklee dan ResV Shaklee

Anda boleh menghubungi PIJA di (Klik untuk Whatsapp)

berikut adalah promosi sehingga Julai 2023:


Pack Exclusive :

 
Pija Abdullah,

928411
Pengedar Shaklee Desaru 

















These statement have not been evaluated by the FOOD and Drug Administration. These products are nit intended to diagnose, treat, cure or prevent any disease. Pengedar Shaklee Johor berminat nak beli product Shaklee? Berminat nak JOIN AHLI Shaklee? Nak makan vitamin Shaklee secara Percuma? Email: norainiabdullah87@gmail.com Call/WhatsApp: 016 984 9383.

Comments

Popular posts from this blog

Doa yang bagus diamalkan oleh umat islam.

Pengedar Shaklee Desaru Johor

Suplemen Coenzyme Q10 Meningkatkan Tenaga