Tahun 2023 Sudah Sinonim Dengan Kerja Dari Rumah

Pandemik telah mengubah cara kita bekerja. Kebanyakan pekerja dengan kerja yang boleh dilakukan dengan berkesan dari rumah tidak berhasrat untuk kembali ke pejabat sepenuh masa. Mereka mendapati bahawa keseimbangan kerja-kehidupan mereka jauh lebih seimbang tanpa perjalanan panjang dan gangguan berterusan yang mengiringi kerja pejabat.
Walaupun trend kerja dari rumah (WFH) popular di kalangan pekerja, ia menekankan bahagian lain perusahaan, terutamanya pasukan IT, yang perlu melaraskan seni bina rangkaian dan keselamatan untuk menampung tenaga kerja yang sentiasa bergerak, meningkatkan pelaburan dalam pengkomputeran awan. , dan perimeter korporat yang semakin hilang.
Di Malaysia, semasa PKP kita dilarang keluar dari rumah dan jika ada keperluan hanya seorang atau 2 orang sahaja dari isirumah yang dibenarkan membeli barang keperluan rumah.
Bila keadaan ini berlaku, maka syarikat pengeluar atau syarikat produk mula menggalakkan pembelian atas talian. Maka ia juga memberi peluang pendapatan kepada mereka yang memerlukan. Selain boleh urus anak dan keluarga, kita boleh dapatkan pendapatan tanpa perlu bekerja seperti orang pejabat yang mula jam 8 pagi dan balik jam 5 petang. Peluang ini terbuka kepada suri rumah atau orang yang ingin bercadang menjalankan perniagaan part time sambil menjana ekonomi. Dengan adanya kemudahan akses internet di setiap pelusuk dunia membantu perniagaan dijalankan dengan baik. 

Jadi apa tindakan kita sekarang? Kita kena tambah pendapatan. Jangan depend sahaja pada kerja yang ada sekarang, buat segala macam perkara yg boleh untuk tambah income. Yang mana bekerja, buat bisnes online pada masa part time, untuk add pendapatan.

Yang mana kerja surirumah, boleh spend masa untuk urus bisnes online kerja dari rumah untuk tambah pendapatan. Kena tolong suami dan keluarga tambah pendapatan.

Kerja dari rumah gaya Shaklee ni semua orang boleh buat, minima umur 18 tahun hingga anda mungkin berusia warga emas, anda pun boleh buat. Income dan duit satu keperluan, jangan katalah duit tak dapat beli bahagia, sebenarnya segala macam perlukan duit sekarang kan?

Potensi Bisnes Shaklee ada banyak:

1. Kerja Dari Rumah

Bisnes Shaklee adalah suatu bisnes yang anda boleh lakukan kerja dari rumah sahaja. Just spend minima 2 jam sehari, insyaALlah anda mampu membina bisnes anda buat kerja-kerja marketing, coaching, join kelas here and there. Simple sahaja sebab:

  • Tak perlu urus bab produk dari pengeluaran kepada penghantaran. Bab produk kira settle sebab tu Shaklee yang uruskan. Kalau customer order pun, Shaklee boleh uruskan delivery hingga ke pintu rumah customer kita
  • Kita hanya perlu buat kerja-kerja marketing. Update blog, social media, whatsapp, telegram dll.
  • Selain tu kita perlu jaga team kita (customer dan grup bisnes partner kita)
  • Upgrade skill dan knowledge kita melalui kelas-kelas (online atau bersemuka), pembacaan buku-buku dan lain-lain.
  • Upgrade amalan rohani kita
Simple sahaja kan. Sehari dalam 2 jam sahaja deep fokus, insyaAllah mampu buat. Success atau kejayaan ni perlu berkadar langsung dengan minda yang betul dan usaha kita.

2. Manfaat Bisnes Shaklee

  • Mudah: Sistem yang mudah dan terbukti untuk dikongsikan.
  • Fleksibel: Anda tentukan sendiri matlamat pendapatan anda dan jumlah masa yang anda ingin peruntukkan.
  • Social: Ianya berkaitan dengan manusia, komunikasi dan komuniti.
  • Mudah alih: Alatan komunikasi digital yang boleh digunakan pada bila-bila masa, di mana sahaja untuk perkongsian dan latihan.

3. Shaklee adalah bisnes kalis ekonomi meleset

Dapat bertahan walaupun ketika kegawatan ekonomi. Sebagai industri berasaskan kesihatan. Shaklee dapat memberikan peluang ekonomi serta manfaat kesihatan yang lebih baik. Company Shaklee memang mampu bertahan saat ekonomi meleset. 

Semasa PKP 3, tahun 2020 sehingga 2022 memberikan kita banyak pengajaran. Banyak company retail yang gulung tikar, hatta company besar-besar seperti H&M, Zara, dan lain-lain mereka terpaksa menutup butik-butik mereka di banyak negara. Dan hingga sekarang pun mereka masih berusaha untuk survive.

Sekarang pasca PKP pula pun orang masih struggle. Sebabnya 3 tahun PKP tu dah perit, jadi sekarang kena struggle to survive pula.

Saya tengok ramai merintih sebab terpaksa tutup kedai, atau terpaksa jual company. Kebanyakannya bisnes retail dan bisnes F&B yang banyak sukar bertahan. Sebab faktor kos makin tinggi, nak caj pelanggan pun macam tak logik sampai mahal. Jadi mereka pilih untuk tutup bisnes. Namun ada peluang juga. Diberitakan tahun ini semakin banyak peluang pekerjaan diwujudkan tahun ini. Bila orang ada kerja, orang ADA DUIT.

Bila orang ada kerja, orang ada duit. Orang boleh beli Shaklee kan?

Tahun ni kita jarang atau tak pernah dengar orang cakap kena buang kerja dll. Sebabnya memang ada peluang pekerjaan yang banyak! Jadi pelanggan kita ada duit.

Shaklee boleh buat part time sebab ianya company yang kalis ekonomi meleset.

4. Shaklee jadi pilihan suplemen rakyat Malaysia.

   Peluang besar!


Cuba tengok data dibawah:

Supplement Rakyat Malaysia 2021

Dan anda tahu kah Industri Supplement dijangka Meningkat Sehingga 2029 ?




Shaklee pula pemenang anugerah 3 tahun berturut-turut Readers Digest Trusted Brand dari 2021 hingga 2023. MasyaAllah. Maknanya apa? Peluang besar sebab rakyat Malaysia dah semakin ramai yang amalkan makan Shaklee.


5. Shaklee adalah paymaster yang best.


Maybe saya boleh share dengan anda Shaklee ni bukan sebagai majikan kita. Tapi ianya adalah bisnes partner kita. Mereka menyediakan produk dan sistem bisnes.

Downline saya pun bukan sekadar downline saya, tapi mereka adalah bisnes partner saya.

Memandangkan Shaklee bukan majikan kita, maka kita takde gaji yang tetap. Tapi kita dibayar dalam bentuk bonus bulanan, dan nilai bonus pula adalah berbeza setiap bulan, ikut nilai dan tahap usaha kita. Group kita besar, sales kita besar, besarlah bonus kita.

Dan Shaklee sentiasa membayar bonus kita ni. Tak pernah lambat, terawal pernah. Berapa yang kita layak dibayar, kita akan dibayar, hatta kita layak dapat rm1juta, kita tak pernah dipersoalkan.

Tahukah anda, sepanjang tempoh krisis PKP 2020 hingga 2022, Shaklee Malaysia telah membayar bonus sejumlah RM372 juta buat semua pengedar Shaklee (samada yang bisnes mahupun bagi ahli yang makan sendiri).

Jadi potensi besar dengan Shaklee. Ia boleh bayar bonus kita sebab ia merupakan company yang established semenjak tahun 1956 lagi di USA. Manakala ia bertapak di negara kita sudah lebih 30 tahun.

Shaklee membayar sejumlah rm372 juta dalam tempoh kerja dari rumah 2020-2023


6. Modal Yang Rendah, Tapi Peluang Pendapatan Lumayan. 


Pernah jumpa ke bisnes yang dengan modal rendah, tapi peluang income infiniti? Saya jumpa dengan Shaklee!

Modal serendah rm35 sahaja (nilai yuran keahlian Shaklee), anda pula tak perlu membeli minimum order quantity (MOQ). Modal kita hanyalah kegigihan, pengorbanan dan mungkin sedikit modal untuk penggunaan internet (gajet dan talian internet).

Manakala banyak kelas-kelas kebanyakannya percuma sahaja disediakan samada daripada Shaklee mahupun oleh upline kita.

Kalau yang mana nak ada stok sendiri pun boleh buat, ini terpulang kepada modal masing-masing. Kami upline tak pernah memaksa atau menetapkan.

Kesimpulannya, segala bermula dengan tindakan kita untuk merasai peluang bekerja dari rumah ini yang lebih kondunsif dari segi masa dan pengurusan. 

Jom sertai saya,

PijaAbdullah 
928411
016 9849383











These statement have not been evaluated by the FOOD and Drug Administration. These products are nit intended to diagnose, treat, cure or prevent any disease. Pengedar Shaklee Johor berminat nak beli product Shaklee? Berminat nak JOIN AHLI Shaklee? Nak makan vitamin Shaklee secara Percuma? Email: norainiabdullah87@gmail.com Call/WhatsApp: 016 984 9383.

Comments

Popular posts from this blog

Doa yang bagus diamalkan oleh umat islam.

Pengedar Shaklee Desaru Johor

Suplemen Coenzyme Q10 Meningkatkan Tenaga