Manfaat Protein ESP Shaklee


Non GMO Energizing Protein Soy from Shaklee

Tekan saja aplikasi Google anda pasti akan jumpa banyak jenama soy protein ini di pasaran semasa. Sila pastikan ianya bukan GMO ya, jika tidak rugilah amalan pemakanan anda selama ini. 

Hari ini saya mahu kongsikan non-GMO soy protein pilihan saya. Apa yang istimewa sangat sehingga ia menempa nama sebagai protein terbaik?

Sebelum itu marilah kita melihat kelebihan pengambilan protein secara amnya.

Manfaat Protein Kepada Tubuh Manusia

1. Membantu mendapatkan otot, rambut, kuku dan kulit yang sihat


Protein sangat penting untuk bina otot. Protein yang lengkap dapat membantu membina otot yang kuat, penghasilan rambut yang sihat juga memerlukan sumber protein. Perasan tak ada isu rambut cepat bercabang dan kuku rapuh? inilah pemudah cara anda untuk faham bahawa kedua organ ini memerlukan sumber protein yang cukup untuk menghasilkan pengeluaran yang sihat. Bila bekalan protein optimum secara tak langsung kulit kita dari kusam akan kelihatan segar. Hal ini kerana protein adalah sumber terpenting dalam membina sel dalam tubuh kita.

2. Tenaga dan Stamina yang baik.


Protein soya mampu memberikan anda otot yang lebih kuat dan tenaga. Protein memberikan khasiat vitamin dan mineral dan dapat membantu anda mendapat stamina sepanjang hari. Sangat bagus di ambil sebelum memulakan aktiviti bersukan atau kerja berat kerana daya pembekalan ESP sangat cepat dan bertahan lama. 

3. Menjaga Kesihatan Sistem Reproduktif.


isoflavones protein soya membantu memelihara kesihatan reproduktif

Protein mengandungi fitokimia iaitu isoflavones.

isoflavones ini membantu mengurangkan risiko kanser payudara dan kanser prostat dan mengurangkan gejala menopos.

Isoflavones merupakan struktur kimia yang sama dengan estrogen. Kesamaan ini, isoflavones dapat mempengaruhi aktiviti estrogen kita. Tergantung dari jenis reseptor estrogen dalam sel-sel isoflavones dapat mengurangkan atau meningkatkan aktiviti estrogen.

 

Isoflavones dapat bersaing dengan estrogen pada reseptor yang sama sehingga mengurangkan risiko kesihatan akibat daripada kelebihan estrogen.

Cara terbaik mengambil isoflavones adalah dalam bentuk soya atau makanan yang diperbuat daripada kacang soya. Soya mengandungi pelbagai macam jenis isoflavones.

 

Kandungan tertinggi isoflavones boleh diperolehi daripada kacang soya dan tempeh.



isoflavones tidak menggangu fungsi estrogen yang ada dalam badan, ia tidak berupaya menjalankan fungsi sama seperti estrogen. Sebaliknya isoflavones membantu mengawal keseimbangan hormon dalam badan dan mengurangkan risiko kanser.

4. Menyokong Paras LDL Kolestrol Sihat.


Protein membantu memelihara paras LDL kolestrol yang sihat


Protein menyokong kesihatan jantung dengan menurunkan paras LDL dan kolestrol dalam badan. Di samping itu protein soya membantu meyihatkan salur darah supaya dapat mengelakkan dari pelbagai penyakit yang bahaya. 

5. Menyokong Perkembangan Bayi.


Ibu hamil dan menyusu sangat penting mengambil protein mencukupi untuk memastikan prkembangan fetus dan bayi yang baik.

Bagi ibu hamil, protein dapat menyokong tumbesaran bayi yang sihat. Bayi perlukan protein yang lengkap untuk perkembangan mereka dalam kandungan. Selepas bersalin pula ibu perlukan protein yang lengkap untuk bantu tingkatkan sistem imun bayi dan menambahkan susu ibu yang penuh nutrisi.

Bukan sahaja ibu hamil dan menyusu, protein perlu diambil oleh semua. Protein adalah nutrisi asas untuk melengkapkan keperluan protein anda.

Kita sudah maklum kebaikan dan manfaat protein kepada tubuh kita. Sekarang ini elok kita lihat mengapa ESP Shaklee merupakan makanan tambahan protein terbaik yang wajar anda pertimbangkan pengambilannya.

Tidak syak lagi ESP Shaklee mempunyai Manfaat protein yang terbaik dan dapat mengisi ruang keperluan protein harian anda.

Apa tunggu lagi, sila dapatkan ESP Non-GMO Shaklee bersama saya!

Shaklee Product: Always Safe, Always Work, Always Green.







These statement have not been evaluated by the FOOD and Drug Administration. These products are nit intended to diagnose, treat, cure or prevent any disease. Pengedar Shaklee Johor berminat nak beli product Shaklee? Berminat nak JOIN AHLI Shaklee? Nak makan vitamin Shaklee secara Percuma? Email: norainiabdullah87@gmail.com Call/WhatsApp: 016 984 9383.

Comments

Popular posts from this blog

Doa yang bagus diamalkan oleh umat islam.

Pengedar Shaklee Desaru Johor

Suplemen Coenzyme Q10 Meningkatkan Tenaga