Nutrisi Lengkap Dalam ESP Soy Protein Shaklee.

Apakah puncanya sesorang itu kurang producktif semasa menjalani aktiviti harian mereka. Perkara ini cenderung kepada :

  • Pemakanan yang tidak seimbang
  • Kurang pengambilan serat 
  • Tidak minum air yang mencukupi
  • Craving kepada gula dan makanan manis yang berlebihan
ini adalah faktor produktif seseorang mula merosot dan akan mengundang kepada berat badan yang berlebihan dan petanda menjemput pelbagai penyakit datang kelak.


ESP Shaklee Sumber Tenaga Protein Yang Lengkap

Tenaga

keperluan tenaga yang optimum adalah penting pada bila-bila masa dan lebih lagi penting apabila kita berpuasa. Keperluan tenaga ini akan dijana daripada pengambilan nutrisi padu daripada protein.

Sila pilih protein yang memiliki ciri-ciri berikut :

  • Rendah indeks glisemik dimana ia akan membantu mencerna dengan perlahan dan dapat diserap ke dalam sistempenghadaman kita memperlahankan kadar gula dalam darah kita, justeru tenaga pun dapat dibekalkan lebih lama. 
  • Protein yang lengkap dengan 9 jenis asid amino perlu. Ini penting supaya tubuh kita mendapat semua khasiat yang penting terutama menyeimbangkan hormon badan kita disamping asid amino juga memberi tenaga untuk tubuh kita. 
  • Ambil protein yang lembut pada perut. Ini supaya dapat diamalkan juga pada saat perut sensitif dan mudah dihadamkan.
  • Protein yang memiliki khasiat lain umpamanya Vitamin B, Kalsium dan Zat Besi yang mana ianya turut berperanan dalam memberikan tenaga berpanjangan.
  • Pastikan protein yang diambil tanpa perasa gula atau pewarna tambahan. 
Protein yang selalu saya amalkan ialah daripada Set Puasa Shaklee yang memberikan :

  • 14gram protein dalam setiap hidangan
  • Ada 9 jenis nutrien
  • Tinggi Kalsium
  • Rendah GI 
  • Sifar lemak trans dan kolestrol

 

ESP merupakan nutrisi harian untuk kulit yang sihat, rambut, kuku dan mengekalkan tenaga anda.

Non GMO-Soy

Keunikkan bahan soya dalam ESP Shaklee adalah soya yang tulin dan penuh nutrisi seperti 9 asid amino, kalsium dan juga protein khususnya. Kacang soya ini ditanam secara organic kerana mahu mengekalkan nutrisi dalam kacang soya tersebut. Soya beans itu mestilah dari kalangan Non GMO. 

Soy Protein mestilah mengandungi 9 asid amino perlu. Ini adalah ciri yang amat penting, badan memerlukan kesemua 9 asid amino ini untuk menghasilkan hormone, antibody, digest systems dan enzyme. sekiranya satu keperluan asid amino ini tiada, maka imun sistem akan merosot sebanyak 30% dan badan akan berhenti menyerap nutirisi dari soya protein yang tidak lengkap. 

Serbuk soya adalah sangat berasid dan boleh menyebabkan kerapuhan tulang. Oleh yang demikian unsur kalsium yang secukupnya mesti ditambah dalam Soy Protein untuk menaturalkan serbuk soya. Inilah perbezaan ESP serbuk soya protein Shaklee yang cukup dengan kalsium berbanding jenama lain. 

Sudut Info


Shaklee ESP adalah sumber soya yang tidak diubah suai secara genetik (non GMO). ESP Shaklee juga merupakan protein soya yang dihasilkan di bawah program pemeliharaan Identiti (IPP). Ini bermaksud sumber kacang soya ini dipantau dan dikawal dengan ketat dari proses penanaman sehingga pemprosesan.


Justeru ESP Shaklee diperbuat daripada bahan organik tanpa hormon tambahan lain. Adalah terlalu sukar untuk mendapatkan kacang soya non GMO pada zaman ini. Hampir 90% kacang soya yang di pasarkan di dunia sebenarnya telah diubah suai atau merupakan GMO.

 

Keistimewaan ESP Shaklee adalah mempunyai Isoflavones

Apa itu Isoflavones ?

Isoflavones juga adalah sejenis phytoestrogen, atau hormon tumbuhan yang menyerupai estrogen manusia dalam struktur kimia yang lemah. Isoflavones memberikan banyak manfaat kesihatan yang membantu anda untuk mengelakkan penyakit.

Isoflavones terdapat dalam kacang soya, kacang kuda dan kekacang lain. Bagaimanapun, isoflavones dalam kacang soya adalah unik kerana mempunyai kepekatan tertinggi. Soya mengandungi banyak isoflavones individu tetapi yang paling bermanfaat adalah genistein dan daidzein. 



Isoflavones boleh melindungi dan meningkatkan kesihatan anda secara keseluruhan, isoflavones bekerja bersama-sama dengan protein soya dalam meningkatkan imun sistem. Cara terbaik mengambil isoflavones adalah melalui makanan. Bagi yang baru dengan soya, saya cadangkan anda perlahan-lahan menambahkan protein soya dalam diet anda.

Anda bolehh mencuba ESP Shaklee ini untuk melengkapkan keperluan protein anda, ternyata ianya sedap dengan perisa vanilla! Cuba dulu baru tahu tau.

Bulan April 2023 ini, ada promosi Hidangan Shaklee Rahmah. Amatlah berbaloi dengan penjimatan berganda bila anda beli loose items. Hanya Rm99 sahaja untuk satu tong ESP Soy Protein dan Sebotol Vitamin C SR Plus Shaklee. fuhhhh!! Meriahhhhhhh. Dapatkan dari Pija Abdullah sebelum Out Off Stock!










These statement have not been evaluated by the FOOD and Drug Administration. These products are nit intended to diagnose, treat, cure or prevent any disease. Pengedar Shaklee Johor berminat nak beli product Shaklee? Berminat nak JOIN AHLI Shaklee? Nak makan vitamin Shaklee secara Percuma? Email: norainiabdullah87@gmail.com Call/WhatsApp: 016 984 9383.

Comments

Popular posts from this blog

Doa yang bagus diamalkan oleh umat islam.

Pengedar Shaklee Desaru Johor

Suplemen Coenzyme Q10 Meningkatkan Tenaga