Riang Ria Raya Bersama Shaklee

Raya merupakan perayaan yang penuh kegembiraan dan kebahagiaan bersama yang tersayang. Sambil kita menghitung hari untuk Raya. Mari kita sediakan pelan kesihatan hari raya dengan shaklee supaya pertemuan bersama keluarga dan rakan-rakan menjadi lebih selesa.

Aidil Fitri 2023 Punya Cerita. 

Perkara ini sudah ada dalam jangkaan saya, selepas menamatkan pelajaran di universiti saya telah dipertanggungjawabkan sepenuhnya mengurus rumah dan menyediakan juadah kunjungan (munjung adat orang jawa di johor) untuk jiran tetangga. Dahulu selepas kematian emak ketika usia saya 14 tahun, akak iparlah orang mengalas tanggungjawab ini. Bila saya sudah dewasa dan cepat menyesuaikan diri giliran saya pula la menguruskan aktiviti ini kerana Bapak tinggal bersama saya. Jadi tradisi ini dikekalkan berterusan.


Ia tidak menjadi masalah yang terlalu besar, kerana kita harus cekap menguruskan hal-hal yang berkaitan. Apa yang akan menjadi masalah ialah apabila saya culas menjaga kesihatan saya. Nak raya mestilah kena triple sihat, masa ini lah kita ziarah sedara mara dan menerima tetamu dalam kuantiti yang besar. Jadi kena well prepared. Bukan Puasa sahaja kena ada set vitamin lengkap tau, raya pun wajib ada set supplements.



Mesti korang ternanti-nanti apalah set hari raya bersama shaklee tu kan. Wajib saya sediakan Lecithin, Omega, HerbaLax, Vita Lea dan juga OsteNutrix. Items wajib raya bersama shaklee yang saya akan sediakan buat saya dan keluarga.

 Dijadikan cerita bila hari raya ini, kita akan makan lebih banyak dari biasa. Yelah namapun sambutan raya kan, mana kuat hati ini nak menolak begitu saja. Tuan rumah bersungguh hidangkan makanan kita sebagai tetamu wajiblah makan tanda hormat rezeki dan usaha tuan rumah. Walaupun makan sikit perut tetap penuh dah kalau beraya pun sampai 2-3 buah rumah paling minima. Boleh bayangkan la berapa kali jamah makanan tu kan.


Perubahan habits secara mendadak ini effects nya banyak ya, kita akan rasa kembung perut (masuk angin), sembelit sebab makan makanan yang tak balance serta lemah dan lesu. Kesan ini tidak boleh dibiarkan begitu saja atau dianggap terlalu normal bukan apa takut terlajak sampai raya haji masih takda perubahan. Haaaa bahaya kan macam tu.



Oh ya, saya terlupa sesuatu lah. Satu set immune booster ini. Semasa kunjungan hari raya kelmarin saya perasan ramai orang tua dan budak kecik yang dah mula batuk dan selesema. Terdetik di hati saya jangan skip makan vitamin c dan juga nutriferon kerana dua kumpulan vitamin ini dapat membantu mengawal dan melindungi dari mudah dijangkiti dari orang ramai yang kita berjumpa ketika aktiviti ziarah.

Maka sebab itulah, saya sediakan supplements supaya membantu sistem percernaan saya dalam keadaan normal. Paling syok belum sempat subuh saya dah flush out. Lega rasanya perut kurang rasa nak bloated ke apa. Ini semua bantuan lecithin yang boleh membantu penyerapan vitamin dan larut lemak serta bantuan dari HerbaLax yang berfungsi sebagai pelawas untuk masalah pembuangan.



 

Bila badan segar hati pun senang nak meneruskan aktiviti di hari kedua beraya, maklumlah di Malaysia ini sambutan raya lebih dari hari kita berpuasa. Orang kita memang minat meraihkan. Semasa perjalanan ke Rompin saya tersedar akan satu perkara iaitu masalah tapak kaki saya yg kerap krem atau kebas jika duduk memandu terlalu lama. Traffic during raya amat amat dasyat ya, extra sejam atau dua jam dari waktu biasa.



Jadi kita akan lama dalam kereta dan kurang bergerak, bagi siapa yang ada masalah seperti saya mesti anda pun risaukan. Risau time nak gerak time tulah kaki nak sesemut. Jadi bila ambil masa 4 Jam dari Kluang ke Rompin saya tidak alami masalah sesemut tu. Baru teringat oh ya inilah namanya persediaan awal membuahkan hasil, saya konsisten malan OsteNutrix sebelum puasa lagi akhirnya shaklee effects ini yang saya rasa. Syukurlah saya belum tua sebelum usia ya. Itulah ayat bapak saya ketika saya bercerita mengenai ini. Ketawa besar kami.

Saya rasa korang juga mempunyai cerita yang menarik raya bersama shaklee kan. Saya rasa bersyukur Allah gerakkan hati saya untuk kekal setia dengan shaklee products. Bapak saya yang bermula lambat ketika usianya 66 tahun pun banyak merasai perubahan lagilah kita yang start awal diusia muda ini.

Siapa yang berminat dan rasa percaya dengan bimbingan saya untuk consume atau menjalakan income tambahan dengan shaklee. Contact number di link bawah. Salam Syawal, semoga syawal ini memberikan erti yang baik dalam setiap sesi kehidupan korang.

Selain daripada vitamin, Shaklee juga ada sediakan products untuk cucian rumah. Mari kita sediakan rumah supaya pertemuan bersama keluarga dan rakan-rakan menjadi lebih selesa. 


Cara Nak Dapatkan Shaklee Product

Hubungi kami dengan klik 016 984 9383 untuk PijaAbdullah bantu mendapatkan produk Shaklee pada harga lebih jimat apabila anda mendaftar sebagai ahli Shaklee.

PijaAbdullah @ Productive
928411












These statement have not been evaluated by the FOOD and Drug Administration. These products are nit intended to diagnose, treat, cure or prevent any disease. Pengedar Shaklee Johor berminat nak beli product Shaklee? Berminat nak JOIN AHLI Shaklee? Nak makan vitamin Shaklee secara Percuma? Email: norainiabdullah87@gmail.com Call/WhatsApp: 016 984 9383.

Comments

Popular posts from this blog

Doa yang bagus diamalkan oleh umat islam.

Pengedar Shaklee Desaru Johor

Suplemen Coenzyme Q10 Meningkatkan Tenaga