Pilihan Gaya Hidup Baru Dengan Set Hello New You.


Setiap akhir tahun, kita tulis azam untuk tahun baru, pasti ada terselit "Nak Kurus" atau nak turunkan berapa kg. Tapii azam baru selalu kecundang. Kadang-kadang turun sedikit tapi tidak bertahan malahan lebih berat dari sebelumnya. Itu yang membuat ramai yang putus asa dan tidak mampu meneruskan misi untuk kurus. 

Sampaikan terdetik dalam hati, perlukah sebenarnya kita berusaha untuk dapat jisim atau BMI yang ideal?

BMI atau Indeks Jisim

BMI ialah satu formula khas yang digunakan untuk menilai suatu individu sama ada dia kurang berat badan, pada berat yang sihat, berat badan berlebihan atau obesiti. 

BMI anda akan memberitahu anda sama ada berat badan anda sesuai untuk ketinggian. 

- Jika BMI anda adalah antara 25 dan 29.9 anda berlebihan berat badan.
- Jika BMI anda adalah 30 atau lebih anda adalah Obes.

Obesiti bukan sahaja pada rupa bentuk dan berat malahan ia meningkatkan risiko masalah kesihatan. Ia membuat seseorang individu itu sukar untuk bergerak dan bernafas.

Risiko Kesihatan Obesiti 

Menjadi gemuk meningkatkan risiko seseorang mengalami banyak masalah kesihatan. Berikut adalah beberapa contoh :

  • Diabetes
  • Tekanan darah tinggi
  • Kolesterol tinggi
  • Penyakit jantung (termasuk serangan jantung)
  • Strok
  • Sleep apnea (gangguan di mana anda berhenti bernafas untuk jangka masa pendek semasa tidur)
  • Asma
  • Kanser

Menakutkan bila baca senarai diatas kan? Sebab itu tiada alasan lagi untuk kita berusaha capai BMI yang sihat. Lebih lagi bila umur dah meningkat. Kita tidak keseorangan apabila percubaan yang kerap kali untuk turunkan berat badan tapi kecundang. 

Saya mahu kongsikan kisah Puan Nurul Syuhada. Kisah puan ini menaikkan semangat saya untuk mencuba lagi tapi kali ini dengan bantuan supplements.

 Jom kita ikuti perjalanan Puan Nurul Syuhada.


 

Berjaya Turun Berat Badan Tanpa Perlu Berlapar.

Alhamdulliah, setelah berkali-kali bertangguh untuk berdiet dan turunkan berat badan. Kali ini saya katakan Ya! Sebagai azam tahun baru bagi tahun 2023 untuk hidup lebih ringan dan lebih sihat. 

Dalam masa #3 tahun ini, berat normal saya mencanak naik sehingga 10kg iaitu dari 55-57kg naik ke 67kg. Disebabkan berat badan yang naik secara mendadak, saya mula menjadi cepat penat, kurang aktif, bertmabah-tambah selera makan, kitaran tidur saya mula terganggu dan yang paling ketara pastilah masalah pada pemakaian, baju dah tak muatttt.

Pernah buat diet secara sendiri, tapi gagal sebab kurangnya ilmu dan galakkan. Sebab itu pentingnya kita menuntut ilmu sebelum melaksanakan program diet. Saya diperkenalkan dengan program diet  Intermittent Fasting bersama Set Hello New You Shaklee

Bagaimana Program Puan Nurul Syuhadah Berlangsung ?

Saya mengikuti program yang dianjurkan oleh super upline saya, iaitu Mami Anies dalam projek IF FBM TCG 3.0 . Tujuan program ini adalah untuk menurunkan berat badan. Pada mulanya saya langsung tak yakin untuk buat diet secara IF ini kerana makan hanya sekali sehari. Tapi bila saya betul-betul mengikut langkah-langkah yang diajar secara konsisten bersama pengambilan product Shaklee yang di saran.

Alhamdulliah, ternyata ianya berhasil malah saya masih ada banyak lagi tenaga untuk bersukan dan saya dapat konsisten bersukan sekurang-kurangnya 10 minit setiap hari. 

Ternyata setiap product Shaklee yang saya consume untuk berdiet memang mendatangkan kesan dan hasil.

Pengambilan ESP dan Cinch Shake setiap kali, semasa saya mulakan hari berpuasa Intermitten Fasting dan berbuka IF dengan bantuan Cinch Shake ia sangat membantu saya untuk kenyang lebih lama dan dapat mengawal nafsu makan yang berlebihan. 

Alhamdulliah sangat membantu memberi saya tenaga dan kecukupan protein untuk terus kenyang sampai lewat petang. Lecithin dan Omega berfungsi membantu memecahkan lemak dimana saya dapati proses pecah lemak di badan saya jauh lebih laju dan pantas berbanding jika tidak mengambilnya.

Herb Lax adalah yang paling saya suka sekali kerana setiap kali pengambilannya saya tidak perlu tunggu lama. Keesokan paginya terus keluar hasilnya, ini sangat terbukti saya membuang dengan sangat lancar segala toksin dan makanan berlebihan semua saya akan flush setiap pagi.

Sepanjang sebulan saya bersama program diet IF bersama Set Hello New You Shaklee , saya berjaya menurunkan berat sehingga 5.5kg banyak inch loss dan saya dapat kembali pada berat badan saya yang dulu.

Saya seronok sebab dapat amalkan gaya hidup dan pemakanan yang sihat dimana pada usia yang semakin meningkat ini banyak yang perlu dijaga.

Perkongsian Nurul Syuhada Abu
Credit : SUPERMOM SHAKLEE STORY



Cara Dapatkan Set Hello New You Shaklee

Saya boleh membantu anda dapatkan product shaklee pada harga yang lebih jimat apabila anda mendaftar menjadi ahli shaklee. Saya juga boleh membimbing anda cara pengambilan berkesan yang eksklusif untuk kesan yang lebih baik. 

Klik 016 9849383
Pija Abdullah










These statement have not been evaluated by the FOOD and Drug Administration. These products are nit intended to diagnose, treat, cure or prevent any disease. Pengedar Shaklee Johor berminat nak beli product Shaklee? Berminat nak JOIN AHLI Shaklee? Nak makan vitamin Shaklee secara Percuma? Email: norainiabdullah87@gmail.com Call/WhatsApp: 016 984 9383.

Comments

Popular posts from this blog

Doa yang bagus diamalkan oleh umat islam.

Pengedar Shaklee Desaru Johor

Suplemen Coenzyme Q10 Meningkatkan Tenaga