Jana Pendapatan Dari Rumah.

Bila masuk tahun 2021, banyak cara untuk menjana pendapatan dari rumah telah diperkenalkan. Mungkin ramai yang selesa untuk buat satu kerja sahaja, tetapi ada segelintir yang terbeban dengan komitmen kewangan dan satu sumber pendapatan sahaja tidak mencukupi. 

Situasi ini bertambah teruk bila negara kita diserang wabak covid-19 tahun lalu, banyak insdutri terjejas dan sekaligus melumpuhkan sektor ekonomi di Malaysia. Bukan sahaja peniaga, malah pekerja juga ramai yang terpaksa berhadapan pemotongan gaji dan ada yang dibuang kerja.

Walaupun PKP (Perintah Kawalan Pergerakan) dapat membatasi beberapa bisnes fizikal, masih ada peluang bisnes yang dapat dijalankan selama masa PKP. Contohnya bisnes, penjualan makanan online, services penghantaran, penjualan produk secara digital dan sebagainya. 


Fizikal Shaklee Training pertama saya di Muar. Kelas dikelola penuh oleh Master Naquib dan Master Norita (10 June 2015)

Jika dulu orang rasa pelik sangat untuk menjana pendapatan dari rumah. Namun sejak seluruh dunia lalui PKP, ramai mula sedar kepentingan kerja dari rumah. Bila keadaan ini berlaku, maka syarikat pengeluar atau syarikat produk mula mengngalakkan pembelian atas talian. Maka ia, juga memberi peluang pendapatan kepada mereka yang memerlukan.

Selain boleh urus anak dan keluarga, kita boleh dapatkan pendapatan tanpa perlu bekerja seperti orang pejabat yang mula jam 8 pagi dan balik jam 5 petang.


pengalaman mengurus pendaftaran ahli training

Kita sudah masuk era teknologi, bayangkan tukang kebun sekolah pun mempunyai smartphone untuk digunakan sebagai bahan penghubung dan juga merakam video kerja pembersihan untuk report yang mereka kena hantar kepada supervisor mereka untuk memastikan mereka mengikuti SOP kerja mereka. Semua dari kita sudah masuk ke era pendigitalan.

Bagi side bisnes pula, Shaklee tidak ketinggalan dalam penjualan digital yang kita boleh kendalikan dimana kita berada, asalkan mempunyai capaian data internet. 

Seperti yang kita semua sedia maklum, Shaklee adalah syarikat pengeluar vitamin dunia dan kebetulan semasa PKP juga ada berkait dengan penjagaan kesihatan dari dijangkiti covid-19. Dimana wabak yang membuatkan semua manusia berjaga-jaga dengan kesan yang teruk apabila dijangkiti.

Waktu itu, semua orang mencari-cari Vitamin C. Permintaan ke atas vitamin c shaklee melonjak dengan sangat tinggi dan mendadak. Keadaan ini, mendorong ramai yang berminat menjadi pengedar shaklee kerana kemudahan yang disediakan dan tawaran yang diberikan. 

Pandangan saya, ramai orang mencari peluang untuk jana pendapatan dari rumah sambil mengisi masa yang ada di rumah. 


bersama my upline dan my sideline

Kelebihan menjadi ahli shaklee pula adalah, syarikat akan menguruskan penghantaran pesanan produk kepada pelanggan. Kita hanya perlu membuat pesanan di dalam sistem website ahli shaklee.

Seterusnya shaklee akan memastikan penghantaran berjalan lancar. Sistem penghantaran menggunakan Gdex. 

Sebagai pengedar boleh membuat semakan pelanggan tadi juga seterusnya mengetahui adakah produk pesanan itu sudah dihantar atau belum melalui website shaklee, khas untuk ahli. Bestkan!


Bila kita tengok pada oder history diatas, terfikir tak kita yang sistem pendigitalan ini sangat memudahkan urusan perniagaan. Kita boleh menguruskan dari rumah atau dimana shaja kita berada. 

Mungkin kerana mudah, bisnes Shaklee mendapat perhatian sepanjang PKP. Keahliaan juga meningkat kerana bisnes ini amat mudah dijalankan. Walaupun demikian, untuk menjalankan bisnes Shaklee ini, jujurnya seseorang pengedar perlulah ada awarness. Dia perlulah sendiri mengamalkan vitamin dan kemudian berkongsi kebaikan dengan yang lain.

Bersama Master Norita Idris semasa training di TH Kelana Jaya-March 2023

Jika kita jalankan bisnes hanya kerana melihat peluang yang diwujudkan dan duit dihasilkan maka bisnes ini tidak akan bertahan lama. Percayalah jika kita buat bersandarkan keberkesanan dan kebaikkan produk kerana mahu berkongsi manfaat dengan orang lain, ganjaran pasti akan tiba. 

Oh ya, bukan itu sahaja. Shaklee menyediakan penyata pendapatan yang kemas malah penyata CP58 turut disediakan.

Namun Jika anda memang berminat mahu dapatkan produk Shaklee secara langsung mendaftar keahlian.

Saya juga berbesar hati nak bantu anda menjana pendapatan dari rumah bersama Shaklee.




These statement have not been evaluated by the FOOD and Drug Administration. These products are nit intended to diagnose, treat, cure or prevent any disease. Pengedar Shaklee Johor berminat nak beli product Shaklee? Berminat nak JOIN AHLI Shaklee? Nak makan vitamin Shaklee secara Percuma? Email: norainiabdullah87@gmail.com Call/WhatsApp: 016 984 9383.

Comments

Popular posts from this blog

Doa yang bagus diamalkan oleh umat islam.

Pengedar Shaklee Desaru Johor

Suplemen Coenzyme Q10 Meningkatkan Tenaga