Nasihat Indah Dari Ayat AlQuran

Allah menjadikan kitab suci Al-Qur’an sebagai pedoman hidup bagi manusia agar manusia mampu meniti jalan hidupnya dengan penuh kemuliaan dan kebahagiaan. Di dalamnya memuat penjelasan mengenai beragam aturan, mulai dari hal yang terkecil hingga yang terbesar. Maka penting bagi setiap muslim untuk membangun interaksi dengan alquran melalui membaca, memahami dan mengamalkan kandungannya.

Hendaknya Al-Qur’an menjadi bacaan wajib bagi kita sebelum buku-buku bacaan lainnya. Rumah-rumah yang di dalamnya dilantunkan ayat-ayat suci Al-Qur’an akan senantiasa mendapat naungan keselamatan dan ketenangan dari Allah subhanahu wa ta’ala. Maka amat disayangkan jika Al-Qur’an hanya menjadi pajangan, tersimpan di pojok lemari rumah berlapiskan debu.

Allah menurunkan Al-Qur’an bukan untuk dijadikan sebagai “barang simpanan”, melainkan untuk dipelajari dan diamalkan. Menyimak kumpulan quotes ayat alquran ini akan membuat kita semakin takjub dengan keindahan bertutur Al-Qur’an dan muatan nasihat-nasihat indahnya.

Nasihat Dari Ayat AlQuran.


Nasihat dan inspirasi dalam alquran memang tidak ada habisnya. Semakin dibaca, semakin banyak keindahan dan kebaikan yang didapat. Berikut ini, dari ayat alquran yang penuh inspirasi, nasihat dan kata-kata motivasi . Quotes ayat alquran ini banyak sekali memberikan pesan-pesan nasihat untuk kebaikan kita di dunia dan akhirat.

Allah Tidak Lengah 



Yang Dijanjikan 



Tidak Ada Selain Allah




Tanda Orang Bertakwa 




Berpegang Teguh Kepada Allah 




Pengedar Shaklee Desaru





These statement have not been evaluated by the FOOD and Drug Administration. These products are nit intended to diagnose, treat, cure or prevent any disease. Pengedar Shaklee Johor berminat nak beli product Shaklee? Berminat nak JOIN AHLI Shaklee? Nak makan vitamin Shaklee secara Percuma? Email: norainiabdullah87@gmail.com Call/WhatsApp: 016 984 9383.

Comments

Popular posts from this blog

Doa yang bagus diamalkan oleh umat islam.

Pengedar Shaklee Desaru Johor

Suplemen Coenzyme Q10 Meningkatkan Tenaga