Testimoni Shaklee Saya : Sustained Energy Yang Optimum.

Saya dengan Shaklee sudah tidak asing lagi, sehingga saya berjaya branding new "nickname" dikalangan kenalan saya. Lucu bila diingatkan, sewaktu saya sedang ralit memikirkan nak beli juadah apa untuk berbuka semasa berjalan di bazar ramadhan 2015 yang lepas. Seorang kenalan saya menegur dan menyapa saya,  " weh pija shaklee sorang jeker? sini ar beli murtabak pakcik aku jual". Wahal pada tahun itu saya baru sahaja mulakan perniagaan selepas dua tahun saya consume shaklee. Perasaan happy sebab orang tahu kita makan supplements dan menjual sejurus merasai impact keberkesanan product shaklee yang selamat dan alami (as a SID, we must have sincerity consumer).


Saya memilih shaklee supplements sebagai amalan gaya hidup sihat adalah kerana melihat sendiri process recovery yang sangat cepat dari bapak saya apabila dia mengamalkan vivix sebagai supplements harian beliau. Setahun dia amalkan vivix baru saya nekad ambil keputusan jadi ahli shaklee dan amalkan set basic wellness dan sekarang diletakkan dalam best seller set. 

Testimoni :  




Mulakan asas untuk kehidupan yang lebih lama, lebih sihat. Pengambilan nutrisi yang baik memainkan peranan penting dalam amalan gaya hidup sihat. Best Seller Set Shaklee membantu tubuh kita mendapat nutrisi asas berkhasiat yang diperlukan untuk menyokong kesihatan yang optimum. 

Setiap orang mempunyai kadar kesihatan yang berbeza, ketika saya berumor 27 tahun agak sukar untuk saya bandingkan tahap kesihatan dengan rakan sebaya dari segi memiliki tenaga yang cukup untuk keperluan harian ketika itu. Hal ini, berikutan kerana tubuh yang masih muda dan kuat untuk menjalani pelbagai aktiviti tanpa perlu rasa ambil vitamin. 

Apabila usia sudah meningkat umur pertengahan 30an, saya nampak perbezaan ketara dari segi prestasi kesihatan rakan sebaya. Waktu sekarang ini, ada dikalangan kenalan saya sudah mengalami masalah-masalah kecil kesihatan seperti tidak dapat tidur lena kerana over stress, kulit cepat kusam bila kerap terdedah dengan cahaya matahari walaupun sekejap dan apabila musim bulan puasa langsung tak boleh buat aktiviti banyak. Badan cepat saja berasa letih dan lesu. Nak tunggu maghrib tu dah super drain katanya. Latest sharing dari kenalan keletihan itu boleh dirasa sampai sengal-sengal di tumit. 

Saya mula terfikir dan mencari tracking perbezaan pencapaian kesihatan peribadi. Alangkah bertuahnya saya mengenali shaklee terlebih awal dan jadikan vitamin harian saya selama 10 tahun ini. Dalam seminggu ada tiga hari saya akan turun site, membuat aktiviti dilapangan dan berjemur ditengah panas. Lagilah sekarang musim panas, kalau tidak sebab saya ambil ESP setiap pagi selepas minum segelas air suam. Sudah tentu saya takda extra energy untuk melakukan aktiviti tersebut. Musim panas ini juga, dikatakan ramai yang batuk dan demam. Syukurlah amalkan vitamin c dan nutriferon lebih awal, saya dapat tingkatkan imunasi sistem saya dengan baik ketika bertemu muka dengan orang yang tidak sihat. 

Jika bulan puasa saya akan tambahan satu minum isotonik wajib dari shaklee. saya akan minum semasa sahur dan selepas berbuka. Performance drink memberikan saya kekal hidrasi diwaktu siang dan malam. Walaupun kerja seharian masih kekal steady masak untuk berbuka. 


sangat panas situasi saya di site, ketika ini proses pemasangan turbine. Bayangkanlah kalau saya tak minum PD di waktu sahur, mesti saya dah tuang puasa kaw kaw kaw...

B-Complex dan Omega banyak membantu saya dari segi daya ingat dan konsentrasi, Kandungan B6 dapat mendukung kerja otak lebih optimal dalam mengolah informasi. Sementara, vitamin B9 menghasilkan serotonin yang menaikkan mood dan meningkatkan sistem imun apabila badan kita diserang emosi gelisah dan B9 mampu mengawal stress. Hal ini, dapat dirasakan apabila tugas kerja jadi peak diwaktu power plant ditempat saya kerja nak jalankan proses shutdown dan naikkan value pemprosessan. 

Ostenutrix sangat unik, saya rasa semua yang amalkan kalsium ini pasti bersetuju yang oste banyak membantu dari segi mendapat tidur yang lena dan juga membantu kaki dari krem. Korang boleh tengok kesan ketara bila pergi travel atau peak days. Ambil 3 biji sebelum tidur dan bangun pada esok paginya badan rasa segar. Kandungan vitamin D3 sangat bagus untuk kesihatan tulang. 

Makan supplements ini tidak akan sama seperti kita makan ubat tahan sakit. Supplements ambil masa sekurangnya 90 hari untuk imun dalam sel badan kita. Kita boleh lihat ketara perbezaan orang yang ambil vitamin dengan orang yang tidak amalkan pemakanan yang seimbang. Lebih lama kita amalkan gaya hidup sihat ini, lebih lama kita invest pada kesihatan yang lebih berkualiti. Sabar dan tekun ya. Percayalah kesihatan ini akan lebih dihargai bila kita sudah jatuh sakit. jadi sediakan payung sebelum hujan. 




Demikian la, serba sedikit perkongsian testimoni saya sendiri sebagai pengguna shaklee products. Entry kali ini, saya ceritakan secara details testimoni shaklee, kerana ingin menyahut cabaran dari Master Norita idris. Semoga saya berjaya mendapat hadiah istimewa dari tajaan www.anakkuwira.com 

Walaubagaimana pun, setiap orang mempunyai testimoni shaklee dan akan mengalami pengalaman yang berbeza. kadang-kadang kita tidak tahu effects supplement yang kita ambil mungkin ambil masa sedikit untuk kita rasai keberkesanannya. Shaklee products ini selain berkesan dan selamat. ia adalah product yang alami, sepanjang 10 tahun bersama saya tiada mengalami kesan sampingan. 

Bagi mereka yang inginkan maklumat lebih lanjut tentang set shaklee boleh terus klik link whatsapp ini 016 984 9383 

#NextLevelBlogging
#TestimoniShaklee
#PengedarShakleeDesaru









These statement have not been evaluated by the FOOD and Drug Administration. These products are nit intended to diagnose, treat, cure or prevent any disease. Pengedar Shaklee Johor berminat nak beli product Shaklee? Berminat nak JOIN AHLI Shaklee? Nak makan vitamin Shaklee secara Percuma? Email: norainiabdullah87@gmail.com Call/WhatsApp: 016 984 9383.

Comments

Popular posts from this blog

Doa yang bagus diamalkan oleh umat islam.

Pengedar Shaklee Desaru Johor

Suplemen Coenzyme Q10 Meningkatkan Tenaga