Hakikatnya Vitamin C Bukan Hanya Untuk Cantik

Tiada yang sia-sia setiap sisi ciptaan Allah s.w.t. Kita ini manusia berbeza dengan ciptaan lain adalah kurniaan akal. Setiap ciptaan mempunyai keistimewaan dan kekuatan yang tersendiri dan saling melengkapi antara satu sama lain. Itulah hakikat sebuah kehidupan di dunia yang fana ini. 

Saya ingin mengajak anda semua kembali kepada alam. Sejak dunia didatangi dengan wabak virus yang membunuh puluhan juta manusia. Ramai dikalangan kita yang semakin merosot mindanya dan hidup dalam keadaan tertekan dan ketakutan. Pernah tak anda terfikir kenapa alam ini adalah rawatan jiwa buat mahkluk lain yang hidup dibumi? Alam ini alami dan semulajadi, iainya ada aura yang Allah tiupkan untuk menaikkan semangat manusia dan binatang khususnya. Sebagai contoh kita akan berasa tenang melihat kehijauaan pokok dan bunyi air yang mengalir (sungai atau laut). 

Betulkan? Jadi apa kaitanya dengan vitamin C ? teruskan membaca...

Sejak munculnya wabak yang bahaya itu, kita semua sudah cakna menjaga kesihatan dan keselamatan diri. Satu dunia secara tidak rasmi mengamalkan pengambilan vitamin c dengan konsisten dan menjadikan ianya rutin harian. Samaada dalam bentuk meal ataupun pills. Demi memastikan imunasi sistem secara natural sihat dan terlindung. Begitu akrabnya kita dengan vitamin c sejak wabak corona melanda. Saya yakin sehingga kini diteruskan. 



Masalahnya ramai yang mula bingung, berapa banyak kena ambil vitamin C setiap hari? Sumber rasmi mencadangkan hanya 75gm untuk avoid penyakit Skurvi. Tetapi amalkan vitamin C bukan semata-mata untuk elakkan penyakit Skurvi, bahkan hanya untuk kekuatan sistem imun. 

Definisi sakit Skurvi


Ada satu artikel ini sangat menarik perhatian saya,
belajarlah dari alam untuk mengetahui kepentingan vitamin.

sebagai contoh :

Salah satu vitamin yang diperlukan oleh kucing adalah vitamin C. vitamin ini sebenarnya dapat dihasilkan oleh tubuh kucing sehingga tidak perlu memberinya makanan tambahan. Haiwan diciptakan boleh menghasilkan vitamin C sendiri.

Namun ketika kucing sakit dan sistem imun jadi lemah, ia tentunya memerlukan lebih banyak vitamin, jadi anda harus memberinya sumber vitamin C.

Ini bermakna kucing yang sakit pun memerlukan sumber vitamin C luar untuk membekalkan kecukupan untuk dia kembali sihat.

Ini pula manusia yang tidak mampu hasilkan vitamin C sendiri. Maha Baik Allah, Dia berikan ilham kepada saintis dan manusia berfikir untuk mencari solusi berkenaan keperluaan Vitamin C.

FDA menyarankan = 70mg sehari Vitamin C diambil oleh orang dewasa.

Tapi tak akan kita nak bertindak semasa sakit melanda kan, bila dah tahu kepentingan vitamin c bukan hanya untuk cantik sahaja, Kita pun mestilah bertindak untuk menjaga sistem imun kita. Jangan sudah terhantuk baru nak bertindak, hidup kena sediakan payung sebelum disirami hujan.

Nampak tak anda semua, bila kita membaca dan mengkaji mengenai alam ciptaan Allah ini, betapa uniknya setiap sisi ciptaanNya. Tiada satu pun yang sia-sia. Sebab itu saya tegaskan kegunaan vitamin C ini ada banyak ia tidak semstinya hanya untuk kecantikkan sahaja. Wahal kewujudan ia adalah untuk kegunaan sejagat. 

Mengapa Vitamin C Perlu sebelum sakit ?

  • Bertindak membunuh kuman. Sel darah putih memerlukan bantuan Vitamin C untuk memasuki tubuh.
  • Perlindungan Sistem Imun
  • Meransang peghasilan sel baru bagi menggantikan sel tubuh yang musnah dan dirosakkan oleh kuman/virus.


Sebab itu bila vaksin masih tiada semasa awal penyebaran wabak corona. Antara jalan terbaik adalah pengambilan makanan atau supplements yang tinggi vitamin C.

Memang banyak vitamin C dipasaran, tetapi pilihan saya tetap Vita C SR Plus dari Shaklee. Ini disebabkan keistimewaan Vitamin C Shaklee yang tiada pada vitamin C lain yang di dalam pasaran. 

Dapatkan segera dari Agent Shaklee Malaysia

Shaklee Product: Always Safe, Always Work, Always Green.



These statement have not been evaluated by the FOOD and Drug Administration. These products are nit intended to diagnose, treat, cure or prevent any disease. Pengedar Shaklee Johor berminat nak beli product Shaklee? Berminat nak JOIN AHLI Shaklee? Nak makan vitamin Shaklee secara Percuma? Email: norainiabdullah87@gmail.com Call/WhatsApp: 016 984 9383.


Comments

Popular posts from this blog

Doa yang bagus diamalkan oleh umat islam.

Suplemen Coenzyme Q10 Meningkatkan Tenaga

Pengedar Shaklee Desaru Johor