Tips Menjual Vitamin.

 


Bagaimana Cara Menjual Produk Vitamin?

Konsep menjual produk dalam sekala kesihatan ini mestilah bermula sebagai consumer (pengguna) dahulu barulah anda boleh ke langkah seterusnya menjual dengan keberkesanan produk pada diri anda sendiri serta bimbingan kelas produk dari program Health and Wellness Talk yang disediakan oleh pihak syarikat Shaklee. Kelas ini dibimbing oleh pakar nutrisi syarikat yang terlatih.

Prinsip Menjual Produk Vitamin.

1. Sebagai penjual perkara asas yang perlu kita ketahui adalah USP. Apa itu  USP? USP atau Unique Selling Proposition adalah ciri khas suatu produk yang membuatkan produk kita berbeza dari produk lain. USP adalah karekteristik dari produk yang membuat pengguna lebih mudah ingat dan setia jika mereka menikmati USP yang diberikan.

2. Penjual selaku pengguna produk haruslah mempunyai pengetahuan keunikkan produk itu tersendiri.

3. Selain itu, sebagai penjual haruslah mengetahui pesaing pasaran semasa. 



Siapa untuk di jual? (Target Market).

Saya letakkan Vivix sebagai contoh. Manfaat polifenol akan menjadi pasaran sasaran untuk produk ini. Kita juga boleh berikan manfaat polifenol dan letakkan produk sebagai penyelesaian untuk masalah pelanggan.


Bagaimana Cara Untuk Menjual? ( Bussines Plan).

👉 Buat perancangan untuk mempromosikan produk. Jadi orang akan tahu anda menjual produk kesihatan. “ oh si pija jual omega guard la. Jomlah kita text dia untuk info lanjut.” Sentiasa Highlight info produk sehingga anda berjaya branding anda adalah Shaklee distributor tempat anda menetap.

      👉Manfaatkan kandungan dari minisite Shaklee. Kita link kan sahaja entry promosi produk atau kelebihan product dari site syarikat untuk memberitahu manfaat produk.

      👉Berkongsi #shakleeeffects anda dengan orang ramai.

      👉Segera bertindak dengan promosi bulanan yang ditawarkan oleh syarikat. Jadi ilmu produk mestilah cekang untuk kuasai tawaran semasa.

      👉Penjual mestilah mempunyai pengetahuan dan kebolehan menangani soalan yang sukar.

      👉Kuasai Teknik upselling dan cross-selling.

 Info : upselling dan cross-selling adalah teknik penjualan yang berbeza, tetapi keduanya sering digunakan Bersama untuk meningkatkan profit penjualan secara keseluruhan. Upselling difokuskan pada peningkatan atau penambahan produk yang telah dibeli pelanggan. Cross-selling menyarankan pelanggan membuat pembelian produk.

 

 

Love as always,

pijaabdullah

Your trusted SID

928411

"click here to chat".

 

 

 

 




Comments

  1. Setuju! Bisnes Shaklee , online biz best kedai 24 jam, di mana saja boleh praktikkan tips di atas :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul tu, Bestkan... product always high demand! Good luck on your bisnes journey ;)

      Delete
  2. Replies
    1. setuju! ramai yang berjaya dari kalangan para ibu. salute!

      Delete

Post a Comment

Popular posts from this blog

Doa yang bagus diamalkan oleh umat islam.

Pengedar Shaklee Desaru Johor

Suplemen Coenzyme Q10 Meningkatkan Tenaga