9 Sebab Kenapa Komuniti Business Shaklee Best.



Vitamin Shaklee ini saya pernah dengar zaman saya belajar di universiti lagi, sekitar tahun 2009. Malangnya semasa belajar di kampus masih tiada kesedaran mengenai manfaat vitamin. Kalau ada pun mungkin akan menjadi kekangan atas faktor badan masih muda dan bertenaga. Yelah usia remajakan ketika itu, buatlah apa aktiviti pun terus kekal bertahan saja. Rugi sebenarnya tidak mula awal, tapi tidak mengapalah harus bersyukur walaupun lewat sedikit dari orang lain, resultnya sampai hari ini terus konsisten makan vitamin. Syukur badan sehat dan boleh focus banyak kerja dalam satu masa yang sama, saya yakin ini semua berkat dari perubahan gaya hidup bersama vitamin shaklee.


februari 2023 Promotion

Saya mula mengenali Shaklee ini secara official apabila kondisi kesihatan bapak mula merosot, cepat letih dan emosi tidak menentu untuk memastikan dia terus kekal bertenaga dan sihat, saya decide untuk join ahli Shaklee sebab dapat harga ahli yang lebih murah berbanding harga pasaran. 2013 adalah permulaan saya dan bapak slowly mengubah cara hidup bersama vitamin Shaklee. Alhamdulliah sehingga ke hari ini kami consume Shaklee dengan baik dan banyak juga perubahan kesihatan yang kami dapat. Jika diserang sakit, tidaklah terlalu teruk dan masih boleh dikawal lagi. Amat berbeza dengan orang yang tidak ambil vitamin. Syukur... 

Selepas dua tahun menjadi consumer, saya mula yakin yang product Shaklee ini perlu dikongsikan dengan circle terdekat saya. 2015, saya membuat decision rebut peluang business yang Shaklee sediakan buat ahlinya. Hal ini berikutan terasa ter-motivated bila saya hadir NC 2014 di Sunway Pyramid Convention Center, Subang Jaya. Unlimited achievement you can reach bila kita berjaya rebut peluang bisness Shaklee ini, itulah yang saya dapat simpulkan semasa hadir ke NC 2014 yang lalu. Memang out of mind la awards yang Shaklee akan bagi. 


Shaklee helps people transform their lives by taking small, simple steps that lead to big results. By making better products that are worth sharing, we create a healthier planet and brighter future for all. Little by little, one by one, we change the world.

Tahun ini genaplah 10 tahun saya bersama Shaklee, saya nak share dengan anda semua 9 Sebab kenapa komuniti business shaklee best yang menjadikan saya setia dengan product dan plan business sehingga ke hari ini.

1. Product Guide.

-  Jika anda seorang ahli anda layak mendapat product guide dari penaja anda ataupun direct dari Nutritionist Shaklee. Bestkan? komuniti shaklee ini sangat adil untuk ahlinya. Walaupun anda bukan seorang yang menjalakan business tetapi anda boleh dapatkan bimbingan ini supaya anda tahu bagaimana product/vitamin berfungsi dengan baik serta mengetahui cara makan yang betul. 


2. Support Systems.

- Dalam Shaklee anda tidak akan rasa berseorangan, anda akan sentiasa ditemani oleh orang-orang yang positive untuk membantu anda. Bayangkan anda boleh sahaja join class atau dapatkan advice dari leaders dari komuniti business shaklee. Mereka sentiasa bersedia membantu menyelesaikan masalah anda. sama ada dalam bentuk penguasaan product, organisasi business, dan juga kerohanian. InsyaAllah ramai orang yang baik dalam komuniti business shaklee yang akan bantu anda mencapai impian anda. Konsep asas shaklee ini adalah bergerak dalam team, memang seronok tau kita ada support systems begini. Contoh anda boleh melihat bagaimana kerjasama dalam kumpulan pada project blog 1.0 yang lepas.


3. Training. 

- Training adalah asam garam dalam komuniti business shaklee. Jika anda berada didalam komuniti ini, anda akan selalu nampak setiap leaders akan adakan training untuk memberikan bimbingan dan guideline untuk anda perbaiki kesilapan atau tingkatkan lagi mutu leadership anda dalam komuniti business shaklee. Training dapat membentuk sahsiah dan jati diri consumer atau future leaders yang bermutu dan berintegriti. Sebab itu, saya kerap mention business shaklee tidak akan biarkan anda kesorangan dalam meniti jalan untuk berjaya dan sehat. Antara tagline shaklee yang saya minati " we must build together". 


4. Membina Internal Networking. 

- Apabila kita sudah mengenali ramai kenalan dalam komuniti business shaklee secara tidak langsung. Kita akan membina internal network yang sangat kuat, dari situlah kita belajar cara menghormati cita-cita dan impian orang lain. Lagi menyeronokkan kita bersama-sama mengejar impian dengan mereka. Indahkan? Satu kelebihan dalam komuniti business shaklee yang saya tak nampak dalam business lain. 


5. Anytime and Anywhere.

- Sejak gelombang teknologi yang kian baik, shaklee business boleh dijalankan dimana saja anda berada. Waktu travel bersama family atau rakan-rakan pun anda boleh uruskan pesanan atau menaja keahliaan baru melalui internet sahaja. Bercuti dapat berniaga pun dapat. Hati pun senangkan. 


6. Belajar dengan doktor dan saintis nutrisi. 

- Walaupun dari organisasi yang berbeza, keseronokkan dalam komuniti business shaklee ini memberi peluang semua ahli belajar bersama dan grow the knowledge together. Malah bulan hadapan pula akan ada training bersama Saintis Dr Redza yang bakal mengajar kami tentang ilmu Makanan, Sains dan Sunnah. Seronokkk...


7. Dual Rewards.

Dari sisi kelebihan untuk diri sendiri, apa yang boleh saya katakan disini dual rewards bermaksud anda dapat menikmati dua perkara serentak iaitu additional income dan dalam masa yang sama kesihatan diri serta keluarga. Dalam komuniti business shaklee ini bukan sekadar hanya fokus kepada diri sendiri malah ahli keluarga terdekat dan extended komuniti sekitar kita.


8. Best Rewards Systems. 

Selain itu, Shaklee company juga menawarkan best reward system yang merangkumi tiga ganjaran selain daripada kewangan, ia juga menyediakan Car Bonus dan juga trip perlancongan didalam serta di luar negara. Selain dapat travel, yang indahnya adalah dapat mencipta memori bersama. Malah kelebihan kewangan juga semuanya bergantung kepada daya usaha anda sendiri. Banyak yang beranggapan, MLM buat kerja kuat orang atas yang kaya. TIDAK. bukan didalam business begini. Dalam komuniti shaklee anda akan memiliki hasil atas usaha anda sendiri.


9. Membina Legasi.

Akhir sekali, setelah anda mempunyai sebuah organisasi yang besar, pastinya anda mempunyai impian untuk pastikan kejayaan anda dapat dirasai sehingga ke anak cucu. Perniagaan ini dijalankan bukan untuk masa sekarang tetapi untuk masa hadapan dan terus berkembang walaupun anda mungkin tiada suatu hari nanti. Ini terbukti dari founder Shaklee, Dr. Forrest C. Shaklee sendiri iaitu building legacy dimana perniagaannya masih hidup walaupun dia sudah tiada. Percaya atau tidak, ini adalah keunikkan berada dalam komuniti Shaklee, perniagaan anda boleh diwarisi oleh ahli keluarga anda. Selain itu, anda juga membina jaringan ukhuwah yang utuh sesama insan. Jom sertai saya bersama shaklee.

What do you do for the people around you?


These statement have not been evaluated by the FOOD and Drug Administration. These products are nit intended to diagnose, treat, cure or prevent any disease. Pengedar Shaklee Johor berminat nak beli product Shaklee? Berminat nak JOIN AHLI Shaklee? Nak makan vitamin Shaklee secara Percuma? Email: norainiabdullah87@gmail.com Call/WhatsApp: 016 984 9383.

Comments

  1. Setuju. Bisnes Shaklee bukan semata-mata bisnes, tapi ianya juga boleh diwarisi :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. yes betul! diwarisi oleh genarasi kita kan.. begitu unik dan indah business shaklee ini. Alhamdulliah :)

      Delete

Post a Comment

Popular posts from this blog

Doa yang bagus diamalkan oleh umat islam.

Pengedar Shaklee Desaru Johor

Suplemen Coenzyme Q10 Meningkatkan Tenaga