Set PreNatal atau Set Mengandung Shaklee ( awal kandungan ).


Energizing Soy Protein
Vita-Lea (multivitamin)
B- Complex with folic Acid

Percaya tak anda inilah set pertama yang saya jual sewaktu saya mulakan perniagaan shaklee sekitar tahun 2015 dahulu. Hal ini berikutan circle saya masa itu ramai kenalan rapat saya sudah mendirikan rumah tangga dan mengandung. inilah masa terbaik untuk saya kenalkan shaklee product kepada mereka.

Protein adalah makanan sel. Protein juga berfungsi mengekalkan pertumbuhan normaal dan memelihara tisu sel. Pembinaa hormon, enzim dan antibodi memerlukan protein. selain itu, protein juga dapat membantu mengawal keseimbangan asid bes untuk membawa nutrien dan sumber tenaga untuk body.  inilah antara asbab kenapa ibu hamil perlukan bantuan ESP Shaklee untuk supply protein yang cukup dalam membantu proses kehamilan lancar.

ESP Shaklee amat diperlukan oleh ibu hamil sejak hari pertama anda mengetahui anda disahkan mengandung lagi, hal ini kerana pengambilan ESP Shaklee sangat membantu dalam memberikan tenaga kepada ibu hamil. kebiasaanya diawal kandungan ibu hamil akan mengalami mabuk dan keletihan yang teruk, dengan pengambilan ESP Shaklee yang cukup dapatlah membantu para ibu mengatasi masalah itu dari berlanjutan. 

Pengambilan ESP Shaklee juga membantu para ibu mendapat kulit yang cantik dan mengurangkan keguguran rambut.

Vita-Lea adalah multivitamin yang lengkap dengan 28 jenis vitamin dan mineral. Zat besi dalam Vita-Lea dapat membantu ibu hamil menambah zat besi kerana kebiasaannya ibu hamil akan kekurangan zat besi dan jika tidak ditampung boleh menyebabkan ibu mudah pitam, mabuk, lesu dan kurang focus.

Seterusnya adalah B-complex Shaklee, vitamin ini menghasilkan lebih banyak tenaga untuk ibu hamil. Pengambilan vitamin B-complex boleh mengubah karbohidrat menjadi glukosa yang dapat menghasilkan lebih banyak tenaga. Vitamin B-complex shaklee mengandungi B1 sehingga B12 yang dapat menurunkan risiko kecacatan ketika lahir dan cacat sistem saraf (spina bifida) pada bayi.


Set PreNatal inilah yang saya kerap kongsikan kepada kenalan saya mengapa mereka harus amalkan sepanjang mereka melalui proses kehamilan. Kesihatan ibu hamil perlu dijaga dari awal kandungan lagi, jika kita mahu keadaan emosi yang stabil dan anak yang sihat semasa melahirkan kelak. Saya harap lebih ramai lagi cakna kepentingan nutrien yang lengkap untuk tumbesaran anak sejak dari awal kandungan lagi. saya doakan yang sedang hamil dipermudahkan segala urusan proses kehamilan dan kelahiran kelak. Enjoi your journey para ibu sekalian. Jom dapatkan set lengkap ini dari saya. 

Info fungsi setiap kandungan dalam B-Complex Shaklee :

1. Vitamin B1

Vitamin B1, yang disebut juga dengan tiamin, adalah salah satu jenis vitamin B yang baik untuk kesihatan ibu dan janin. Pengambilan vitamin B1 ini berperanan penting untuk mengoptimalkan perkembangan otak, sistem saraf, dan jantung bayi.


2. Vitamin B2

Pengambilan vitamin B2 yang cukup dapat membuat kulit akan nampak lebih cerah dan bersinar saat hamil. Bayi dalam kandungan juga akan memiliki kulit yang bersih dan sihat setelah lahir.

3. Vitamin B3

Vitamin B3 atau niasin mempunyai banyak manfaat untuk tubuh, khususnya pada ibu hamil. Beberapa manfaat vitamin B3 di antaranya mengatasi masalah pencernaan, mengurangkan rasa mual, dan meredakan migrain yang sering terjadi ketika hamil.

4. Vitamin B5

Kejang kaki adalah salah satu kesan sampingan kehamilan yang paling banyak dialami ibu hamil kerana kekurangan vitamin B5.

5. Vitamin B6

Vitamin B6 atau piridoksin sangat penting untuk meningkatkan perkembangan sistem saraf dan otak bayi di dalam kandungan. Vitamin ini merangsang produksi hormon norepinefrin dan serotonin, dua hormon pembawa signal untuk memastikan metabolisme tubuh tetap optima.

Vitamin B6 

Membantu untuk ibu mengandung yang mengalami mual dan muntah saat hamil atau morning sickness..

6. Vitamin B7

Kekurangan vitamin B7 akan mengakibatkan kuku rapuh, kulit gatal, dan rambut gugur ketika hamil. Pengambilan vitamin B7 mengoptimakan pertumbuhan janin selama kehamilan.

7. Vitamin B9

Vitamin B9 yang lebih dikenal dengan asid folic memiliki peranan paling penting bagi wanita hamil.

Menurut American Pregnancy Association, memenuhi keperluan asid folic ketika hamil dapat membantu mengurangkan risiko preeklampsia. Selain itu, asid folic yang cukup juga dapat mengurangkan risiko pelbagai kecacatan bayi ketika lahir seperti bibir sumbing, cacat jantung dan cacat sistem saraf (spina bifida) pada bayi.

8. Vitamin B12

Jika digabungkan dengan asid folic, vitamin B12 akan menurunkan risiko kecacatan ketika lahir dan cacat sistem saraf (spina bifida) pada bayi.



These statement have not been evaluated by the FOOD and Drug Administration. These products are nit intended to diagnose, treat, cure or prevent any disease. Pengedar Shaklee Johor berminat nak beli product Shaklee? Berminat nak JOIN AHLI Shaklee? Nak makan vitamin Shaklee secara Percuma? Email: norainiabdullah87@gmail.com Call/WhatsApp: 016 984 9383.

Comments

Popular posts from this blog

Doa yang bagus diamalkan oleh umat islam.

Pengedar Shaklee Desaru Johor

Suplemen Coenzyme Q10 Meningkatkan Tenaga