Kekurangan Vitamin C


Setiap hidangan mengandungi nutrisi yang berbeza masuk kedalam sistem tubuh kita. Kesemuanya mengandungi khasiat dan vitamin seperti vitamin A, B, E dan K yang akan memberi impak dan fungsi yang berbeza. Mahu atau tidak badan kita sememangnya memerlukan kesemuanya dalam kuantiti yang berbeza.



Salah satu vitamin yang penting kepada tubuh adalah vitamin C. Vitamin C sangat terkenal dan mempunyai permintaan yang tinggi dikalangan pengguna. Hal ini kerana, vitamin C ini mudah ditemui. Sumber semulajadi vitamin C adalah seperti buah-buahan citrus dan sayur-sayuran. 

Kebaikan Vitamin C Dalam Diet Seharian

Pembentukkan Kolagen

Menggalakkan pemebntukan kolagen dalam kulit menjadikan kulit lebih tegang, anjal, tiada kedutan atau menggeleber.

Mencantikkan Kulit

Membantu mencerahkan kulit dan melambatkan proses penuaan serta menyekat pigmentasi.

Menguatkan Imunasi Badan

Membantu meningkatkan system imun badan bagi mereka yang sering demam atau kerap selesema.

Membantu mengurangkan alergi atau alahan

Membantu mengurangkan alergi.



Kekurangan Vitamin C


 Hal ini merujuk kepada kekurangan jumlah vitamin C dalam diet pemakanan kita. Bila kekurangan ini tidak diendahkan, lama kelamaan akan menyebabkan kolagen baru tidak dapat dibentuk. 


Seterusnya akan menyebabkan pelbagai tisu dalam badan mula pecah lalu proses pembaikan tisu badan boleh terjejas. Jika berterusan kita boleh menghadapi penyakit Skurvi.




Tanda-tanda Kekurangan Vitamin C

  1. Gusi sentiasa berdarah
  2. Tanda lebam pada badan
  3. Luka lambat sembuh
  4. sering letih dan lemah
  5. Anemia
  6. Rambut kerapkali gugur
  7. Kulit kering dan gatal
  8. Ekzema
  9. kurang selera makan
  10. Mengalami masalah pencernaan

 

Nak Makan Vitamin C Sekarang!

Kita akan mencari bila ada kehendak bukan keperluaan. Dahulu saya tidak ambil peduli mengenai pemakanan dan supplements yang berkesan. Tapi seba rasa dah dewasa dan dah mula ada duit nak la rasa kulit lawa dan kekal cantik kan. Lumrah manusia...

Masa itu saya hanya tahu Vitamin C ini kecantikkan semata, tapi saya silap! saya dapat lebih daripada itu. Tanpa saya sedar saya dah kurang bersin diwaktu pagi atau buat aktiviti mengemas rumah. Perkara ini diketahui apabila bapak saya tegur, eh dah kurang pulak bersin pagi-pagi. kalau tidak asyik gosok hidung saja! Barulah saya ingat akan fungsi vitamin c yang saya makan setiap hari tu. Vitamin C ini sudah menjadi keperluan saya sekarang bukan kehendak lagi.

Best tau bila kita dapat lebih benefits dari yang kita harapkan. Memang bagus betul Vitamin C SR Plus dari Shaklee ini. Sangat premium dan terbukti berkesan.

Memang banyak pilihan vitamin C di pasaran. Tetapi Vitamin C SR Plus Shaklee ini mempunyai keistimewaan yang tiada tandingan pada produk lain. Salah satu keistimewaan vitamin C shaklee ini ialah mempunyai teknologi sustained release (perlepasan secara perlahan-lahan).

Disebabkan itulah saya kekal setia sehingga kini. Anda wajib cuba dan tidak syak lagi.


Let's WhatsApp or Call me nowww for FREE consultation 

Product Shaklee Always Safe, Always Works and always Green






These statement have not been evaluated by the FOOD and Drug Administration. These products are nit intended to diagnose, treat, cure or prevent any disease. Pengedar Shaklee Johor berminat nak beli product Shaklee? Berminat nak JOIN AHLI Shaklee? Nak makan vitamin Shaklee secara Percuma? Email: norainiabdullah87@gmail.com Call/WhatsApp: 016 984 9383.

Comments

Popular posts from this blog

Doa yang bagus diamalkan oleh umat islam.

Suplemen Coenzyme Q10 Meningkatkan Tenaga

Pengedar Shaklee Desaru Johor