Keistimewaan Teknologi Sustained Release Vita C SR Plus

Hakikatnya vitamin C sangat penting untuk keperluan kita sehari. Kepentingan Vitamin C memang banyak dan tidak syak lagi. Ada banyak cara untuk ambil vitamin C ini, salah satunya boleh diambil dalam pemakanan, suntikan atau melalui melalui supplements.



Supplements pula anda ada banyak pilihan, samada ianya sintetik atau semulajadi. Vitamin C seperti Vita C SR Plus brand Shaklee ini sentiasa menjadi rebutan sejak diperkenalkan beberapa tahun lalu. Kita boleh lihat semasa berlakunya wabak corona, vitamin C ini mendapat permintaan luar biasa. 

Mengapa Perlukan Vitamin C?

Sebenarnya semua orang perlukan khasiat vitamin C, tapi kalau anda nak tahu secara spesifiknya :

Mencegah jangkitan dan selesema

Antioksida yang kuat. Antioksida membantu tubuh melawan radikal bebas justeru mengurangkan kerosakan badan akibat bahan kimia dan toksik

Mengalakkan tumbesran tisu dan memperbaiki tisu-tisu

Menghasilkan kolagen, iaitu sejenis protein yang penting untuk pembentukan kulit, tendon, ligament dan salur darah

Membantu proses baik pulih luka, rawan, tulang dan gigi


Banyakkan kepentingan vitamin C ini? Sudah tentu anda pun salah seorang yang memerlukannya. 

Keistimewaan Teknologi Sustained Release

Saya yakin ramai yang tertanya-tanya. Apa itu sustained release (SR) dalam vitamin C Shaklee ini? Sustained release atau singkatannya SR adalah bermaksud perlepasan secara perlahan-lahan. 

Sustained (or, Time)

Release ialah satu proses di mana vitamin diformulasikan khas agar ia dilepaskan mengikut paten istimewa yang menjamin penyerapan vitamin di antara 3 ke 6 jam.

Dalam erti kata yang mudah kita fahami dilepaskan secara perlahan-lahan ke dalam aliran darah badan mengikut masa tertentu.


Sebenarnya ada beberapa vitamin C di pasaran yang mempunyai teknologi ini, tetapi anda harus semak semula sebab kebanyakan yang ada di pasaran hanya boleh bertahan selama 2 jam atau kurang. Vitamin C SR Plus pula antara 3 hingga 6 jam tu. Jadi anda tidak perlu telan banyak-banyak supplements dalam sehari. 

Vitamin larut air (B-Complex dan Vitamin C) 

Seperti namanya, mudah larut di dalam air (sebab tu dinasihatkan pengambilan air yang mencukupi apabila mengambil supplements), dan ianya tidak boleh disimpan di dalam badan.


Maka tanpa sifat Time release ini, vitamin larut air ini akan terus diserap ke dalam aliran darah dengan CEPAT tanpa mengira berapa besar dos vitamin tersebut dan akan dilepaska ke dalam urin dlam  masa 2-3 jam sahaja.

Sustained Release supplement 

Boleh menawarkan kesan vitamin yang optimum, meminimumkan kehilangan vitamin dalam proses perkumuhan serta menstabilkan paras darah waktu siang dan malam.


Anda boleh baca juga artikel Why is Time-Release Vitamin C Better untuk penjelasn lebih lanjut.

Inilah antara penyebab kenapa Vita C Plus SR ini menjadi rebutan ramai. Setiap kali Shaklee buat promosi vitamin C mesti laku keras! Cepat OOS bila ada promosi !


Vita C SR Plus Shakle

Sebotol Vita C SR Plus mengandungi 180 biji dan boleh bertahan di antara 2 hingga 6 bulan. Memang berbaloi-baloi.


Shaklee Product : Always Safe, Always Work, Always Green.

Anda boleh dapatkan full consultation dari saya secara Whatsapp atau Call 016 984 9383










These statement have not been evaluated by the FOOD and Drug Administration. These products are nit intended to diagnose, treat, cure or prevent any disease. Pengedar Shaklee Johor berminat nak beli product Shaklee? Berminat nak JOIN AHLI Shaklee? Nak makan vitamin Shaklee secara Percuma? Email: norainiabdullah87@gmail.com Call/WhatsApp: 016 984 9383.

Comments

Popular posts from this blog

Doa yang bagus diamalkan oleh umat islam.

Suplemen Coenzyme Q10 Meningkatkan Tenaga

Pengedar Shaklee Desaru Johor